Ruhsal Gelişim Yönetimi


Bu bölümü çalışırken sizin motivasyonunuzu olumsuz etkileyen bir ruh halinizi ve bunu tetikleyen olumsuz çapanızı belirlemeyi; bunu sizi motive eden bir ruh hali ve bunu tetikleyen olumlu bir çapayla değiştirmeyi öğreneceksiniz. Çağrışımların yaşamınızdaki gücünü öğreneceksiniz
. ‘Kendilik İmgenizin’ (self image) ne kadar önemli olduğunu, sizin olumlu kendilik imgenize zarar veren insanları bu yüzden yaşamınızdan uzaklaştırmanız gerektiğini öğreneceksiniz. Size olumsuz komutlar vererek yaşamınızı zehirleyen insanların sadece ‘olumsuz birer çapa’ olduklarını öğreneceksiniz. Bunların yerine ‘olumlu ve kaynak dolu çapaları’ koymak için ‘Modelleme’ tekniğini kullanabilirsiniz.

Duygusal tepkilerle yaşamak yerine, bilinçli yanıtlar verebileceğinizi öğreneceksiniz. Seçeneklerinizi, esnekliğinizi ve motivasyonunuzu artıran çevrelerde bulunmanın gücünü öğreneceksiniz. NLP konferansları, seminerleri ve kursları da bunlara dahildir. Kişisel gelişim çalışmaları yapılan çevreler de buna dahildir. Tabi bazı kriterlere uygun olmalarına da dikkat etmelisiniz!... Meditasyon, Trans, Hayal Kurma, Olumlama ve Görselleştirme tekniklerini öğrenebilir ve uygulayabilirsiniz. Önce kendiniz NLP’yi uygulayın sonra iletişim ve ilişkilerinizde kullanın.

Yedinci Sütun Hikayesi: “Charles Gibi Gülümsedim.”
Yedinci Sütun incelenen NLP Terimleri: Yedinci Sütun incelenen NLP Terimleri : Motivasyon, Ruhsal Zeka, Alt  Sistemler, Çapalar, Modelleme, Özkaynaklar ve Kendini Modelleme.




“Charles Gibi Gülümsedim.”

“Uzun yıllar Charles isimli bir eğitmenle çalışmıştım. Onun mühendislerle iletişim kurmaktaki becerisini, seminerlerinin etkinliğini kimse inkar edemezdi. Onu hem severler, hem de sayarlardı.

Bir gün bir grup mühendise seminer vermem gerekiyordu. Daha önceki toplantılardan kaytarmış olan bu onsekiz kişilik grubu, şirket yönetimi bu seminere katılmaya zorlamıştı. Eğer katılmayan olursa ücretinden kesinti yapılacağı bildirilmişti.

Herkes yerine oturduğunda, onlara baktım. “Haydi bakalım bize bugün neler anlatacaksın” der gibi, hafif alaycı bakışlarla beni süzüyorlardı. Boğazımın kuruduğunu, yüreğimin sıkıştığını hissettim. Onlarla üç gün geçirecektim. Üç koca gün!...

Konuşmama her zamanki gibi “Bu Seminerden neler bekliyorsunuz?” sorusuyla başladım.

Grup sözcüsü ayağa kalkarak “Doğrusunu isterseniz burada olmayı hiçbirimiz istemiyoruz. Başka seçeneğimiz olmadığı için buradayız!” yanıtını verdi.

O anda ‘Charles kimliğine’ bürünmeye karar verdim.

O’nun duruşunu, O’nun mimiklerini, O’nun yöntemlerini kullanmaya başladım.

Charles seminerlerinin başlangıç bölümünde sessizce otururdu. Katılımcıları etkilemeye çalışmazdı. Herkese saygı duyulması gerektiğine inanırdı. Herkesin kendi deneyimleriyle bu topluluğa katkıda bulunabileceğine inanırdı. Ben de bunları hatırlayarak, benzer ‘düşünceler’ ve ‘beklentiler’ oluşturmaya başladım.

Charles konuya her zaman metaforlarla/mecazlarla girerdi : Seçtiği metaforlar o topluluğun ilgi alanlarına yakın metaforlardı. Çoğu zaman sporla, özellikle de bilardo oyunuyla ilgili olurlardı. Son günlerdeki okumalarımdan yararlanarak ben de onunkilere benzer örnekler verebildim. Charles’ın yöntemlerini; inanç, düşünce ve değerlerini benimsedikçe kendime güvenim arttı. Topluluk konuya ilgi duymaya başladı. Bana birkaç samimi soru bile sordular. Etkileşimlerimiz gittikçe olumlu biçimler almaya başladı.

Seminer sona erdiğinde, o uzun ilk günün sonunda, grubun sözcüsü yanıma gelip omuzuma hafifçe dokunarak “Pek te fena değilmişsin!” dedi. Ona bakarak, Charles gibi hafifçe gülümsedim. O an ‘başardığımı’ hissettim.

O üç günlük NLP seminerinden sonra şirketin diğer birimlerinden de seminer teklifleri aldım.”

Sue Knight’ın başından geçen bu olayın hikayesi, birçok NLP eğitmeninin başından geçmiştir sanırım.  

NLP Türk Blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder