NLP ile “Değişim Yönetimi”


Altıncı Sütun’u çalışırken yaşamınızda daha başarılı olmak ve daha mutlu olmak için yapmanız gereken değişim süreçlerini öğreneceksiniz. Değişim nasıl başlar (arzu!) nasıl gelişir (bilgi!), nasıl kemale erer (beceri!) bunu kavrayacaksınız. Nörolojik Düzeyler Modelini başına “planlama” ekleyerek kullanarak, her düzeyde insanlarla olan iletişim ve ilişkilerinizi yeniden değerlendirebileceksiniz.
 İnsan çevrenin ürünü olduğu gibi, çevre de insanın ürünüdür. Başarınızın önündeki en büyük engelin Sahte Dostlarınız olduğunu anladığınızda, çevrenizi değiştirebilirsiniz. Planlama, Çevre, Davranışlar, Beceriler, Değerler ve İnançlar, Kimlik ve Misyon, Kimlik Ötesi Ruhsallık yedi basamaklı bir model olarak kullanılabilir. Yapmanız gereken değişimi gerçekleştirmek için müdahale etmeniz gereken ‘en doğru noktayı’ görmek için kullanabilirsiniz. Değişimi organize edebilirsiniz. Yeniden Çerçeveleme yöntemini kullanabilirsiniz. Sınırlandırıcı düşünce, duygu, inanç, söz, tutum ve davranış kalıplarınızı ‘değişime’  zorlayabilirsiniz. Stratejileri kullanabilirsiniz. Hasatınıza bu yolla ulaşabilirsiniz.

Altıncı Sütun Hikayesi : “Yaramaz Çocuklar.”
Altıncı Sütunda incelenen NLP Terimleri : Düşünmenin Fizyolojisi, Değişimin Nörolojik Düzeyleri, Stratejiler, Yeniden Çerçeveleme, Yöneticilik ve Liderlik.




Yaramaz Çocuklar

“Bir Pazar sabahı New York’ta metroda başımdan geçen bir paradigma değişimini anımsıyorum. Herkes sessizce oturuyordu. Bir takım insanlar gazete okuyordu, bazıları düşüncelere dalmış, bazıları da gözlerini kapatmış, dinleniyorlardı. Sakin ve huzurlu bir ortamdı.

Sonra birden bire bir adam, çocuklarıyla metroya bindi. Çocuklar o kadar yaramaz ve gürültücüydü ki, bütün hava birdenbire değişiverdi.

Adam yanıma oturup gözlerini kapattı, durumla ilgilenmediği anlaşılıyordu. Çocuklar koşarak bağırıp çağırıyor, eşyaları fırlatıp atıyor, hatta bazı yolcuların gazetelerini kapıyorlardı. Ama yanımda oturan adam hiçbir şey yapmıyordu.

Öfkelenmemek zordu. Adamın, çocukların böyle vahşice koşuşmalarına aldırmayacak ve bu konuda hiçbir şey yapmayacak, hiçbir sorumluluk üstlenmeyecek kadar duygusuz olmasına inanamıyordum. Metroda herkesin sinirlendiği belliydi. Sonunda, olağanüstü bir sabırla ve kendimi tutarak adama dönüp : ‘Beyefendi, çocuklarınız birçok kişiyi rahatsız ediyor, onlara biraz hakim olamaz mısınız?’ dedim.

Adam, durumu henüz fark ediyormuş gibi bana bakarak usulca, ‘Ah, çok haklısınız, bir şeyler yapsam iyi olacak. Hastaneden geliyoruz. Anneleri bir saat önce orada öldü. Ne düşüneceğimi bilemiyorum. Galiba çocuklar da bu duruma nasıl katlanacaklarını bilemiyorlar’ diye yanıtladı.

O anda neler hissettiğimi düşünebiliyor musunuz? Paradigmam değişime uğradı. Birden bire her şeyi başka türlü gördüm. Başka türlü gördüğüm için de başka türlü düşünmeye, başka türlü hissetmeye ve başka türlü davranmaya başladım. Öfkem hemen geçti. Tutumumu ya da davranışlarımı kontrol etme kaygısına kapılmama gerek kalmadı. Yüreğim adamın acısıyla doldu. Sevecenlik ve merhamet duyguları boşandı içimden.

‘Demek karınız yeni öldü? Vah vah, çok üzüldüm. Bana olayı anlatabilir misiniz? Size nasıl yardım edebilirim?’ dedim.

Herşey bir anda değişmişti.”




NLP Türk Blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder