NLP ile “Çocuklar Gibi Düşünmek”



Çocuklar gibi düşünmeyi nasıl öğrenebiliriz ve bu yolla yaratıcılığımızı nasıl tekrar kazanabiliriz?

Bunun için çocukları gözlemleyin. Benim en küçük kızım üç yılda koleji bitirdi, dördüncü yıl master tezi hazırladı, iki yıl dokuz ayda tıbbı bitirdi. Daha çok küçükken resimler çizmeye başlamıştı. Resim çizmekte olduğuna dikkat ediyordu. Şöyle dedi : “Resim çizmek zor. Umarım çizmeyi başarırım ve ne çizdiğimi bilmeye başlarım.”

Çocukların çoğunda iyi bir şekiller hayal etme yeteneği vardır ve bazısında bu hayali oyunlara dönüşür. Bir çay partisini, meyva bahçesinde oynanan bir oyuna dönüştürebilirler. Meyva bahçesindeki bir çay partisini, Paskalya yumurtalarını tokuşturma oyununa dönüştürebilirler. Çocuklar çok cahildirler ve bu sayede çevrelerindeki şeyleri başka şeylere dönüştürebiliyorlar.

Bir Trans halindeyken, genellikle kullanılmayan milyarlarca beyin hücresi sizin hizmetinize girer.

Çocuklar çok dürüsttür. Sizin “Sizinle karşılaştığıma çok memnunum” diyeceğiniz bir durumda, onlar “Sizden hoşlanmıyorum” diyebilirler.

Gündelik bilincimizde toplumsal ilişkilerinizde tekrarladığınız kalıplarınız vardır. Hipnotik Trans halinde ise özgür olursunuz. “You are free!” “Sen özgürsün!” (s.179)

 Milton’un kızı bir gün okuldan eve döndüğünde ona şöyle der: “Babacığım, okuldaki bütün kızlar tırnaklarını yiyor ve ben de onlar gibi havalı olmak istiyorum.”

Milton şöyle cevap verir:

“Tamam, sen de kesinlikle havalı olmalısın. Havalı olmanın kızlar için çok önemli olduğunu düşünüyorum ben de. Sen onlardan geri kalmamalısın. Onlar bunun için bir çok uygulama yapıyorlar. Dolayısıyla ben onlar gibi havalı olman için her gün tırnaklarını yeteri kadar yediğinden emin olmak istiyorum. Günde üç kere, onbeşer dakika tırnaklarını yersen, her gün tam şu şu saatler arasında (sana bunun için bir saatte kurabilirim) yersen, onlar kadar havalı olabilirsin diye düşünüyorum.”

Milton’ın kızı önce coşkuyla işine sarılır. Sonra geç kalmaya, erken bırakmaya başlar. Bir gün şöyle der: “Babacığım, ben okulda yeni bir hava yaratmak istiyorum – uzun tırnaklar.”

Sidney Rosen’ın Yorumu:

“Bu hikayede Milton ‘danışanla onun havalı olma arzusunda birleşmek ile işe başladı. Sonra ‘havalı olma davranışını’ zorlaştıracak bir düzen kurdu. Bu onun bazı alışkanlıklardan kurtulma sürecinde sık sık uyguladığı bir yaklaşımdı. Yani bir alışkanlığı sürdürmeyi, onu bırakmaktan daha ‘sıkıcı’ hale getirmekti.” 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder